zondag 14 december 2014

Tag || It's Christmas time!



Kerst is toch echt mijn favoriete tijd van het jaar niet alleen de feestdagen maar de dagen die er naar toe lijden en de week erna omdat het huis dan altijd net wat meer gezelligheid heeft



✩ Wat is je favoriete kerstfilm

The nightmare before christmas is toch echt mijn favoriete kerstfilm!!! Al geef ik eerlijk toe dat ik met de kerstperiode zoveel mogelijk kerstfilm kijk als ik kan gewoon omdat het heerlijke films zijn hihihihi. Je kan er zo lekker in weg duiken in al dat zoetsappige gedoe wat er in voorkomt. Ik duik dat altijd heerlijk op de bank of in me bed met een kop thee erbij

✩ Heb je ooit een witte kerst gehad? 
Ja gelukkig wel! Een witte kerst moet iedereen 1 keer op zijn minst mee hebben gemaakt. Het is dat compleet wat mij betreft. Nou moet ik wel duidelijk aangeven dat het wel echte sneeuw moet zijn niet dat natte zooitje wat wel in Nederland eigenlijk altijd aanwezig is grrr,  want dan heb ik liever -10 en een heldere hemel daar kan je je tenminste goed op kleden en krijg je geen natte voeten van hahaha



✩ Waar breng jij meestal kerst door?!
Dat is heel verschillend aangezien ik jaren lang in de horeca heb gewerkt was ik toen eogenlijk altijd aan het werk. De laatste jaren heb ik mogen genieten van vrije dagen met de kerst en was ik bij familie en vrienden. 

Dit jaar is het weer hard aan het werk omdat ik ploegendiensten werk is dit jaar mijn beurt en zal ik beide kerstdagen moeten werken, maar hebben mijn moeder en ik wel de afgelopen jaren een leuke traditie gemaakt om kerstavond lekker gezellig met zijn 2 te eten en een leuke kerstfilm op te zetten terwijl we cadeautjes uitpakken


kerstboompje op mijn slaapkamer

✩ Wat is je favoriete kerstliedje?
Hier hoef ik niet over na te denken de is eigenlijk de hele kerst album van Mariah Carey HIHIHIH die moet elke jaar standaard weer op ;)


✩ Open je cadeautjes op kerstavond?
Ja dit is eigenlijk best een dubbel antwoord aangezien net heb verteld over mijn traditie met mijn moedertje ;)
✩ Naar welke tradities met kerst kijk jij het meeste uit dit 
Het moment dat ik de boom ga optuigen en het huis weer kerst gezellig ga maken dat is een traditie die ik inmiddels al jaren doe. Nou klinkt dat heel eenzaam maar nee zo bedoel ik het niet en is het ook niet hoor hahaha. Het is dan gewoon een avondje voor mezelf dat ik kerstfilm's kijk of kerstmuziek heb op staan en heel hard meegalm hahaha. In de tussentijd ben ik dan heerlijk bezig alles weer op zijn plekje te zetten 
✩ Is je kerstboom nep of echt?  
Nou moet ik jullie meegeven en ben ik echt van de echte kerstbomen. De geur en toch extra sfeer die er bij komt met een echt kerstboom het is echt iets magische. Nu komt het ik heb een kat!!!!!! En als ik een echte kerstboom neerzet dan hebben we met de kerst geen boom meee over. Vanaf het eerste moment dat de boom er dan staan hangt zij erin en molt ze alle ornamenten. Dus ja een paar jaar gelden ben ik helaas maar waar overgestapt naar een neppert en wonder boven wonder het enige wat mutsa nu doet is al de lichtjes aanstaan gaat ze er onder liggen naar alle glinsteringen kijken :S (ja ben me bewust hoe raar dat klinkt)


onze kerstboom in de woonkamer

✩ Wat is je favoriete kerst eten/snoep?
God ik heb niet iets specifiek wat ik rond de kerst periode eet. Aangezien mijn kerst er elk jaar weer anders uit ziet. Wat betreft snoep zijn de chocolade kransjes altijd een favo snoepje die toch weer jaarlijks in het huis te vinden zijn

✩ Eerlijk zijn! Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever?
Ik koop ze liever hou ervan om echt over iets na te denken wat echt een persoonlijk en tegelijk super kado is voor die persoon in kwestie

✩ Wat is het beste kerstcadeau dat je ooit hebt gekregen?
Pfff dat is een moeilijke om te beantwoorden. Elke cadeautje wat ik krijg vind ik even leuk, omdat die persoon waar ik het van heb gekregen de tijd heb genomen om te gaan shoppen voor mij


✩ Wat is jou droomplek om te bezoeken rond kerst?
 Dat is niet een bepaalde plek in de wereld, maar waar de mensen zijn waar ik om geef. Makkelijker kan ik het eigenlijk niet maken, want je kan overal op de wereld zijn maar als je daar alleen bent dan word het voor mijzelf een hele saaie en eenzame kerst

✩ Ben je een pro in inpakken, of faal je hard?
Dat is iets wat ik heel leuk vind om te doen. Er iets speciaals van maken voor ze werkelijk het cadeau uitpakken.

✩ Maak je goede voornemens voor het nieuwe jaar?
Nee daar doe ik al een paar jaar niet meer aan, omdat ik persoonlijk vind als je iets wilt veranderen in je leven dan hoef dat niet perse met het nieuwe jaar te beginnen maar elk moment van je leven.

✩ Zo ja, hou jij je eraan?
Begrijp me niet verkeerd het is goed als je goede voornemens aanneemt vanaf het nieuwe jaar alleen is mijn denkwijze net even iets anders ;)

✩ Wat maakt kerst zo speciaal voor jou?
Alles wat het met zich meebrengt. Het is gewoon een magische tijd van het jaar

Ah wat een geweldige tag! Ik hoop dat jullie 'm ook leuk vonden en hierbij tag ik iedereen die hem ook zou willen doen. 


Als je de tag ook maakt zie ik ze graag :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten