zaterdag 20 december 2014

LifeStyle ll Day Away || Christmas || Kerstmarkt || Dordrecht 2014

Kerstmarkten..... Je zou zeggen ze komen je neusgaten uit rond deze periode, maar dit jaar had ik toch wel even zoiets zou het leuk vinden om toch even naar de kerstmarkt te gaan.
Gewoon voor de gezelligheid een beetje rond lopen kijken of je nog leuke kerstfrutsels vind en natuurlijk ergens bij een cafeetje lekker warme chocolademelk drinken en een beetje kletsen over wat je allemaal  heb gezien en al heb gescoord.


Dit jaar ben ik gezellig met mijn moedertje naar de Kerstmarkt Dordrecht gegaan vandaag precies een week geleden. Lekker een beetje rond snuffelen en vooral stapvoets vooruit komen. 
Het was wel erg jammer dat het weer niet echt mee zat maar in de stad aangekomen even snel de kruitvat ingedoken en een paraplu gekocht. Zo konden we toch gezellig verder en na een lange dag werken was dat ook echt wat ik nodig had.


Als je in Dordrecht aan kom met de trein dan word je eigenlijk heel goed begeleid naar de kerstmarkt door middel van borden die aangeven waar je heen moet gaan. Eenmaal bij het begin aankomen word je verwelkomd door een immens groot spandoek zoals je hierboven kan zien.



Wat informatie over de kerstmarkt Dordrecht elke jaar staan er ongeveer 250 kramen en is het de grootste kerstmarkt van Nederland. Daarnaast is er ook meer dan genoeg aan entertainment in de vorm van muziekpodia, straattheater en de welbekende Christmas sing-a-long. Verspreid over de hele binnenstad staan dus sfeervolle podia en zijn er pleintje waar kerstliederen in verschillende stijlen te horen is.
Zo word ieder jaar nieuwe activiteiten aan het programma toegevoegd. Zo is er dit jaar een kersttheater te vinden geweest in de Grotekerkstuin en er ook verschillende winterterrassen waar muziek te horen is zoals op het Stadhuisplein en Blauwpoortsplein. Dit zijn echt geweldige pleinen om na een rondje markt te gaan opwarmen met lekkere warme chocolademelk of gluhwein!



Zo ben ik echt fan van het echte oude Engelse kersttradities waaronder ook de zanggroepjes die aan je deur komen en kerstliedjes komen zingen. Deze dames waar mooi traditioneel gekleed en zongen erg mooi.




Het was best koud toen wij er waren en het was dus geweldig om te zien dat er verschillende mogelijkheden waren om even wat warms te eten zonder dat je echt binnen in een restaurant moest gaan zitten. Zo kwamen wij deze heren dus tegen die heerlijke hamburgers aan het maken waren op een immens groot BBQ.



Dit was ook leuk om te zien dat er in de haven van Dordrecht.... een paar van die overdekte tentenpleintjes. Wat vooral leuk was dat het er binnen lekker warm was omdat ze van die kacheltjes hadden staan :D


Hier heb ik dit jaar ook de man van mijn dromen ontmoet ;) Meneer de sneeuwman wat was dit leuk om te zien. Het was geplaatst door een bewoner in zijn deurpost als een extra touche. Ik vond het zelfs zo leuk dat ik gewoon even mijn moeder de opdracht gaf een kiekje ervan te maken hihihi

Hier was een levend kerststal gemaakt met levende dieren en het geweldigste vond ik dan ook de levende camel. Ik heb hem ook nog op de foto kunnen zetten met een glimlach WHAHAHA...... 

Nou als laatst wil ik toch wel eerlijk zijn tegen over jullie en zeg ik wel dat het een hele hoop marktkraampjes zijn. Wat ik daarmee bedoel is dat er niet heel veel kraampjes zijn met echt alleen kerstspullen. Dat vond ik wel erg jammer maar verder hangt er een super sfeer en de entertainment is ook al leuk om mee te maken...

Ik heb zelf wel besloten om volgend jaar een Duitsland of Engeland te gaan om echt een grote kerstmarkt mee te maken :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten